Temat i sociala medier denna månad var ”Nytt Jobb/ Nya Utmaningar” & som en liten sammanfattning  kommer här tips att tänka på för en mjukare landning!

 

1. Var tålmodig! Ställ inte för stora krav på dig själv – det kan ta tid att sätta sig in nya arbetsuppgifter, företag och samarbeten. Kom ihåg, vi har alla varit nya i början!

2. Säg ifrån om du behöver stöd! Det visar att du är engagerad och att du analyserat vad du behöver för att nå dina mål.

3. Var eftertänksam! Ligg lite lågt med kritik. Självklart kan det vara lätt att ha åsikter, men innan du helt känner till sammanhangen kan det vara klokt att avvakta med kritik.

Ofta finns det anledningar till varför saker och ting fungerar som det gör. När du vet bakgrunden så har du större möjlighet att få gehör för dina synpunkter. Svårt för många av oss men väl värt att ha med sig!

4. Våga fråga! Det här är verkligen ett tecken på engagemang så våga våga våga!

Se dock till att vara lyhörd. Är dina kollegor stressade blir det inget bra tillfälle för någon av er att dela kompetens och erfarenhet.

Har du några erfarenheter att dela med dig av?

Vi vill gärna höra!