Ekonomiassistent till konsultuppdrag

Nu söker vi en serviceinriktad och engagerad ekonomiassistent till vår kund i Borås-området. Rollen är ett konsultuppdrag med start i december/januari.

Rollen innefattar ett omväxlande och brett arbete inom ekonomi där du ingår i ett team om fem personer. Då tjänsten innefattar en hel del kontakter både internt och externt, samt att man arbetar både mot den svenska och danska marknaden, är det viktigt att du är kommunikativ och lyhörd. Att ha nära till skratt men arbeta hårt och noggrant är definitivt en styrka.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

  • Löpande bokföring fram till månadsbokslut
  • Hantering av kund- & leverantörsreskontra
  • Betalningar
  • Andra förekommande ekonomiuppgifter

Dina kvalifikationer:

  • Eftergymnasial utbildning
  • Ca 1-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Vana att arbeta i team och mot gemensamma mål

Som person är du strukturerad och noggrann. Du är serviceinriktad och tydlig i din kommunikation och känner dig bekväm med att hantera både interna och externa kontakter.

Självklart är din samarbetsförmåga mycket god och du är van att jobba mot deadlines. För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och trivas med att arbeta i ett team samtidigt som du tar fullt ägandeskap för dina arbetsuppgifter.

Tjänsten

Du blir anställd som konsult i PS Partner Borås. Anställningen är på heltid och med start januari 2019 eller tidigare, med stor möjlighet till förlängning och tillsvidareanställning. Placering för uppdraget är i Borås-området.

Ansökan

För frågor, kontakta rekryteringskonsult Annelie Solhage på 0735-338995 eller annelie.solhage@pspartner.se

Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Välkommen med din ansökan!

 

Rätt person på rätt plats är en självklarhet i alla framgångsrika företag. Att dessutom ha denna person på plats i rätt tid och i rätt situation är något vi sedan starten 2010 hjälpt många kunder med via vårt konsultbolag, PS Interim.

PS Interim erbjuder en snabb och effektiv lösning för att du ska få in kompetent personal när det tex uppstår luckor vid sjukskrivningar, föräldraledighet eller arbetstoppar. Våra konsulter är anställda hos oss, men jobbar på uppdrag hos dig.

Vi är ett auktoriserat bolag inom bemanning och vi har kollektivavtal med Unionen.

PS Interim har idag kontor i Göteborg, Stockholm och Borås och löser därigenom bemannings och konsultbehov över hela landet. 

Inom PS Partner familjen finns också PS Recruitment för rekrytering av tjänstemän samt PS Management för rekrytering av ledare och nyckelpersoner.